OCP przewoźnika – czy warto?
OCP przewoźnika – czy warto? Prawo milczy w tej kwestii i nie wymaga od przewoźników posiadania takiego ubezpieczenia. Niektórym może się wydawać, że skoro prawo tego nie wymaga, to już jest dla nich pewna oszczędność i nie ma potrzeby interesować się tym ubezpieczeniem. Jednak sytuacja na rynku wygląda trochę inaczej. W tym przypadku nie jest to wymóg prawny, ale klient wymaga od przewoźnika posiadania OCP przewoźnika, dlatego wiele firm spedycyjnych decyduje się na zakup.
Coraz częściej, zanim klient zdecyduje się na skorzystanie z usług firmy, trzeba mu przedstawić dowód posiadania przez firmę takiego ubezpieczenia. W przeciwnym razie klienci będą konkurować, a firma straci swoją reputację i potencjalne przychody.
Jaka jest opłata OCP przewoźnika?
Nie ma jednej konkretnej stawki, która obejmie wszystkich. W większości przypadków zakład ubezpieczeń do każdego przewoźnika podchodzi indywidualnie i na podstawie przekazanych mu danych wylicza obowiązującą składkę. Jeśli ktoś zgłosi się do firmy ubezpieczeniowej, zwykle zostanie poproszony o podanie informacji m.in. o rocznych przychodach przewoźnika, wysokości gwarancji i rodzaju przewożonego ładunku. Wiele osób może się domyślać, że im wyższe dochody firmy, tym wyższa będzie składka, a co za tym idzie kwota gwarantowana. Towary przewożone przez firmę transportową są bardziej godne uwagi. Zazwyczaj, jeśli firma zajmuje się transportem materiałów niebezpiecznych i bardziej delikatnych, ubezpieczyciele albo odmawiają ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej przewoźnika, albo oferują znacznie wyższe stawki.
Kilka informacji o operatorze OCP
Dla przewoźnika pierwszą ważną informacją jest to, że OCP dzieli się na dwa rodzaje ubezpieczeń. Jeden jest przeznaczony dla firm, które wysyłają towary wyłącznie na rynek krajowy, a drugi dla firm realizujących zamówienia międzynarodowe. Wynika to z różnic w przepisach i obowiązkach. Ten rodzaj ubezpieczenia zazwyczaj trwa 12 miesięcy, ale umowy można negocjować.
Ubezpieczenie OCP Przewoźnika chroni przewoźnika w przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub kradzieży ładunku. W zależności od podpisanej umowy obowiązywać będą różne warunki, na jakich zostanie udzielone ubezpieczenie. Różnica może polegać np. na tym, że jedna firma ubezpieczeniowa zapłaci tylko wtedy, gdy pojazd jest zaparkowany na parkingu strzeżonym, podczas gdy inna firma ubezpieczeniowa nie zauważy problemu, jeśli pojazd jest zaparkowany na parkingu niestrzeżonym, ale może nieznacznie zwiększyć składki.
To samo dotyczy winy, która może być niezamierzona lub zamierzona. W obu przypadkach odzyskanie odszkodowania jest możliwe, ale wszystko zależy od obowiązujących zapisów w umowie. Czasami przewoźnik nie ma wpływu na styl jazdy kierowcy i miejsce parkowania. Najlepiej więc wypróbować te warianty, które obejmują jak najwięcej możliwości. W ten sposób przewoźnik może zabezpieczyć się przed sytuacją, w której kierowca działał wbrew swojej woli i nie może teraz uzyskać odszkodowania.
Jednak ubezpieczenie OC przewoźnika https://www.fullpolisa.pl/wylicz-skladke/ubezpieczenie-przewoznika/ jest często oferowane w pakietach i na te również warto zwrócić uwagę, ponieważ są bardzo komplementarne i na pewno sprawdzą się w każdej firmie. Ubezpieczenie podróżne pracownika może być przydatne, jeśli kierowca podróżuje za granicę. Jeśli pracownik zachoruje lub ulegnie wypadkowi, dzięki temu otrzyma całkowicie bezpłatne leczenie za granicą bez obaw o wysokie koszty po hospitalizacji. Przewoźnicy mogą nawet zapewnić kierowcom ubezpieczenie bagażu na wypadek zagubienia lub kradzieży bagażu. Kierowcom na pewno się to spodoba, bo na parkingu jest mnóstwo ludzi, którzy czekają, aż kierowca się wymknie i spróbuje ukraść coś wartościowego.
Każde dodatkowe zabezpieczenie jest miłe
Warto pomyśleć o ubezpieczeniu OCP przewoźnika, jak również o każdej innej formie ochrony, ponieważ dzięki niemu przewoźnik ma pewność, że nawet jeśli kierowca ulegnie wypadkowi w drodze do klienta, będzie w stanie zrekompensować mu poniesione przez niego szkody i zamówiony transport.
Warto rozważyć dodatkowe ubezpieczenie w ramach ubezpieczenia OC przewoźnika, ponieważ zazwyczaj jest ono tańsze, jeśli ubezpieczyciel oferuje cały pakiet, niż gdyby przewoźnik wykupił każdą polisę z osobna.